Další způsob, jak šetřit životní prostředí a využít odpad k užitečným věcem, přináší spolupráce společnosti EYELEVEL a návrhářky Petry Ptáčkové. Firmu, která se stará o koncept a design obchodů světových značek, dlouho trápilo, že jakmile světelné reklamní bannery jejich klientů přestanou být aktuální, jsou nemilosrdně vyhozeny. Oslovili proto tuto českou designérku a společně stvořili kolekci z odpadu.
Eco-friendly přístup jako trend
Nové způsoby, jak šetřit planetu a využívat odpad, můžeme v poslední době vídat stále častěji. A je skvělé, že se z této iniciativy, které se původně věnovalo pár nadšenců, stává trend, který vnímají i globální firmy. Podobně jako EYELEVEL, společnost, která si všimla nevyužitého potenciálu starých reklamních bannerů. „Životnost tohoto materiálu bývá často omezená na jedinou sezónu, po níž je nahrazen novou kampaní. To jsme chtěli změnit. Jsem rád, že se nám podařilo najít cestu, jak dát i bannerům nový život místo toho, abychom je vyhodili,” vysvětluje generální ředitel společnosti EYELEVEL Petr Blabla. S touto vizí tak oslovili uznávanou českou návrhářku Petru Ptáčkovou, která materiál využila hned pro svou novou kolekci podzim/zima 2018.
Šaty i pouzdra z banneroviny
Textilní plátno z bannerů, které je mimochodem velmi odolné, bylo v kolekci využité do posledního kousíčku. Myslelo se totiž i na to, co s odpadem z odpadu. Z drobných odstřižků tak byla vyrobena pouzdra na doklady, z těch větších pak na dokumenty. Jinak je kolekce plná dalších kousků, z nichž nejzajímavější jsou bundy, které se dají proměnit na batoh. „Během své práce a studií jsem navštívila spoustu různých manufaktur a viděla, jak vypadá šetrný přístup k výrobě oblečení, ale také to, kolik se jinde vyhodí materiálu, kolik vzniká odpadu a jak se často nedbá na žádnou etiku. Těší mě každý člověk, který se rozhodne udělat alespoň malý krok k udržitelnosti, a o to víc si vážím toho, že se tak rozhodne velká nadnárodní společnost, jako je EYELEVEL. Těší mě, že můžu být součástí projektu, který dává smysl,” říká návrhářka Petra Ptáčková.
Foto: EYELEVEL a Petra Ptáčková