Podle čeho si vybíráte oblečení? Možná jednoduše sáhnete po tom, co vás v obchodech nebo na internetu zaujme, možná jsou pro vás primární horké trendy. Ale velká spousta z nás si vybírá i podle značek. Ať už kvůli tomu, že se nám líbí jejich styl, dobrým zkušenostem s kvalitou nebo statusu, který mají ve společnosti. Tady je přehled top značek oblečení, které patří mezi nejprodávanější, nejoblíbenější a nejhodnotnější.
Top značky oblečení s nejvyšší hodnotou
Abychom vše uvedli na pravou míru, následující seznam je sestavený podle indexu FashionUnited, který srovnává značky oblečení podle jejich hodnoty. A žebříček tak zobrazuje ty, jež přesně vědí, jak vydělat pořádný balík.
1. Nike
Nike asi netřeba představovat, ale pro všechny případy: jde o americkou značku zaměřenou na vývoj, výrobu a design sportovního oblečení, obuvi a doplňků. Na pozici nejhodnotnější značky se drží už několik let v řadě a sponzoruje také mnoho světových sportovců. A zajímavost? Její ikonické logo “fajfky” zná celý svět, v roce 1971 jej přitom navrhnul student grafického designu za pouhých 35 dolarů.
2. Louis Vuitton
Oblečení nebo doplňky s monogramem LV sice většina z nás doma nemá, ale známe je všichni. Francouzský módní dům Louis Vuitton je synonymem luxusu a k tomu se mimochodem pojí i jeden zajímavý primát této společnosti – jde totiž o nejčastěji padělanou značku světa.
3. Chanel
Coco Chanel způsobila před více než 100 lety módní revoluci a její odkaz žije stále. Ať už jde o malé černé šaty, tvídové oblečení, nebo parfém Chanel N°5, tato francouzská značka je nezpochybnitelnou ikonou. Její věhlas v 80. letech podpořil Karl Lagerfeld, který značku převzal a dokázal mnohé z designů přetvořit tak, aby zaujaly i novou generaci zákazníků.
4. Hermès
A pokračujeme další francouzskou ikonou, značkou Hermès. Proslula především svými kabelkami označovanými jako Birkinky, na které jsou nekonečně dlouhé čekací doby a dosáhnou na ně jen ti nejšťastnější. Právě pojmenování po slavných osobnostech a dojem exkluzivity dělá z této značky skutečně výjimečnou záležitost.
5. Gucci
Sérii francouzských módních domů narušuje italský “vetřelec” Gucci. Značka má svůj domov ve Florencii a začínala jako výrobce kabelek a kufrů. Její historii mapuje i nedávno uvedený film House of Gucci (vřele doporučujeme) a jde o příběh, který musí každý fashionista znát. A i když značka zažila krušné časy, dnes se těší velké popularitě mezi mileniály i generací Z a o svou budoucnost tak nemusí mít strach.
6. Dior
Vracíme se zpět ke slavným francouzským ikonám. Značku Dior zná nejspíš i ten, kdo o svět módy zavadí výjimečně. Značka se soustředí na luxusní módu a haute couture, ale důležitou roli hraje i v beauty světě.
7. Adidas
Dvojku, alespoň pokud jde o sportovní značky, hraje v žebříčku nejprodávanějších značek oblečení adidas. Německý gigant je ve své kategorii jedničkou v Evropě a soustředí se na streetstylové a sportovní oblečení pro mladou generaci do 36 let.
8. Rolex
Hodinky, které byly na nejvyšších i na nejhlubších místech světa a jsou symbolem největšího luxusu, jenž můžete na rukách nosit. To je Rolex, švýcarský gigant stavící na eleganci, exkluzivitě a nadčasových designech.
9. Zara
A zamíříme také do Španělska. Právě odtud pochází značka Zara, která otevřela svůj první obchod v roce 1975 a dnes má více než 2000 poboček po celém světě. Zaměřuje se na oblečení, doplňky, ale i kosmetiku nebo parfémy.
10. H&M
Desítku uzavírá švédský řetězec H&M. Jde o světového giganta, který působí ve více než 78 zemích světa a zaměstnává téměř 150 000 lidí. Pořídit si tu můžete oblečení, doplňky i kosmetiku.
Zdroj: Unsplash