Helena Christensen se řadí k ikonickým supermodelkám devadesátých let. Při spolupráci na kolekci se švédským řetězcem H&M se však projevila i jako vynikající fotografka, když nafotila kampaňové snímky ke kolekci.
Malá, ale úchvatná: Helena Christensen x H&M
Kolekce, která přišla na trh 30. ledna, si vystačila s tričky, mikinami a hoodies. Ani barevná paleta nehýří nespočtem odstínů a zahrnuje paletu bílé, černé a béžové. Nic to však nemění na tom, že je kolekce zatraceně trendy a jen dokazuje, že minimalismus a nenucenost vládnou současnosti. „Jsme rádi, že spolupracujeme s Helenou Christensen – obdivujeme její práci před fotoaparátem i za ním, také její dobročinnou činnost, je opravdovou a inspirující ikonou ve všech směrech. Její nádherné fotografie květin pro tuto spolupráci vypadají úžasně na General Information oversized mikinách a tričkách – je to nenucené a kolekce nepostrádá šmrnc,“ říká Maria Östblom, vedoucí designu dámského oddělení H&M.

Květiny v hlavní roli
Úplně jednoduchá však kolekce Helena Christensen x H&M také není. Důležitou roli zde hrají květiny (podobně jako u spolupráce PUMA X Tabitha Simmons), respektive jejich expresivní fotografie pocházející přímo od supermodelky. „Spolupracovat s H&M byla skvělá zkušenost, protože jsem pří focení kampaně viděla, jak mé fotografie na oděvech ožívají, zároveň bylo zábavné se znova dívat na své fotky skrz čočku. Chtěla jsem zachytit generaci zítřka, povzbudit je k tomu, aby byli sami sebou a nechali jejich osobnosti zářit,“ říká Helena Christensen.

Ikona z Kodaně
Helena Christensen je jednou z ikonických supermodelek devadesátých let, která byla zvěčněna na nesčetném počtu titulek módních časopisů. Narodila se v Kodani a nyní se především věnuje módní a umělecké fotografii – její dílo se objevuje v módních a designových časopisech, zároveň jsou její fotografie k vidění v galeriích po celém světě.


Foto: Helena Christensen x H&M