Přehlídky MBPFW uvidíme na řadě experimentálních míst v Praze

Nová edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku, která startuje v pátek 22. března, své návštěvníky zavede na řadu atraktivních pražských míst. Různorodost stylů prezentovaných v rámci pražského týdnu módy se totiž odráží i v práci designérů s místem přehlídky. Mimo Fashion Temple tak tentokrát uvidíme například přehlídky Zuzany Kubíčkové, Jana Černého, Petry Balvínové či Lukáše Macháčka.

MBPFW v alternativních prostorech

Neočekávaná atmosféra, originalita, nevšední zážitek – to vše designéry vede k hledání zajímavých míst pro představování nových kolekcí. „Děláme maximum pro to, abychom snahu pojmout přehlídku originálně, podpořili. Na nadcházející edici jsme kromě hlavní stage v 5. poschodí OD Kotva zajistili také exkluzivní prostory hotelu Four Seasons Prague a historický sál Lobkowiczkého paláce. Návrháři pak s pomocí svých partnerů rozšíří místa konání také o alternativní prostor DUP39 a karlínskou Hauch Gallery,“ říkáředitel MBPFW Lukáš Loskot.

Zahájení pod taktovkou Jana Černého

Jan Černý si pro představení nové kolekce vybral experimentální prostor DUP39. „Jiná lokace rovná se jiný zážitek z přehlídky. Nekonvenční, industriální vzhled a atmosféra někde mezi oprýskaným divadlem a podzemním atomovým krytem na mě při návštěvě lokace zapůsobila natolik, že jsem měl o místě konání své nové přehlídky hned jasno. Jsem moc rád, že se mi díky podpoře časopisu Elle tento záměr opravdu podaří uskutečnit,“ říká Jan Černý. Právě jeho prezentace bude přehlídkové dny MBPFW v sobotu 23. března zahajovat a stejně jako při minulé edici bude volně přístupná veřejnosti.

Petra Balvínová v Lobkowiczkém paláci

Přehlídka návrhářky Petry Balvínové v pondělí 25. března bude ve svatebním set-upu umístěna do historických prostor Lobkowiczkého paláce v areálu Pražského hradu. „Rodina Lobkowiczů už po sedm staletí představuje nezastupitelnou roli v ochraně a patronaci české kultury. Podpora umění prostřednictvím módy je součástí našeho poslání zachovat významnost kultury ve 21. století. Současně si přejeme, aby palác zůstal živým místem, kam návštěvníci budou chodit na akce dobové i moderní,“ říká William R. Lobkowicz k zapojení jednoho ze svých sídel do programu módní akce.

Zuzana Kubíčková ve Four Seasons

Zuzana Kubíčková představí novou řadu modelů své loni uvedené značky Pop v hotelu Four Seasons Prague, konkrétně pak v prezidentském apartmá v barokní budově hotelu. Prezentace v úterý 26. března odhalí nesezónní, nadčasové kusy, které podle návrhářky mohou mít místo v dámském šatníku po mnoho let. Neméně okouzlující apartmá v 5. patře hotelu poskytne zázemí čtyřdennímu Pop Upu Priveé lounge. „Zaměřujeme se na unikátní zážitky, ať už jde o gastronomii, odpočinek, nebo design, a současně je pro nás důležité podporovat místní projekty. Být součástí MBPFW tuto naši vizi bezpochyby naplňuje,“ říká ředitelka PR a komunikace hotelu Four Seasons Prague Martina Vávrová. „Obě místa, kde se budou akce fashion weeku konat, jsou vizuálně velmi zajímavá a pro náš hotel charakteristická. Žádný jiný hotel v naší kategorii nemůže nabídnout tak unikátní výhled na Pražský hrad,“ upřesňuje Vávrová.

Lukáš Macháček v Hauch Gallery

Představení nové kolekce návrháře Lukáše Macháčka, které se bude konat v rámci doprovodného programu ve středu 27. března, se uskuteční za podpory investiční společnosti Finin Group v karlínské Hauch Gallery. „Prostor bývalé tovární haly je mému stylu blízký. A kromě toho jsem hledal místo, kde na přehlídku může volně navázat koktejl. Nová kolekce bude totiž elegantnější než streetová móda, na kterou jsou mí zákazníci zvyklí. Bude obsahovat dámské i pánské modely a obojí bude – navzdory uvolněným střihům, které jsou pro mě typické – víc elegantní a večerní. Chci také, aby oslovila různé věkové kategorie a zákazníky různých tělesných proporcí,“ říká návrhář.

Poslouchejte vlny

Mimo hlavní stage a přitom také v OD Kotva, a to v zásobovacích garážích obchodního domu, bude v neděli 24. března (14–21 h) k vidění instalace FUTURE FASHION by Vodafone. Ta navazuje na #jetovtobě FUTURE FASHION WORKSHOP z loňské zářijové edice MBPFW.Návrhářka Iva Burkertová, designérka Žil Vostalová a umělec Kryštof Brůha představí hi-tech kolekci, která vznikla v rámci výzvy projektu #jetovtobě od Vodafonu. Cílem projektu bylo spojit módu s technologií, a vytvořit tak kolekci budoucnosti. Výsledná kolekce nese název Audire Fluctus, což v překladu znamená „poslouchat vlny“. Tento koncept se zabývá detekcí a odstíněním elektromagnetického vlnění. Uživatel oblečení tak může vnímat skryté působení všech elektrických zařízení, může poslouchat město, bouři, polární záři nebo volání hvězd.

Kompletní program a podrobnosti k jednotlivým akcím najdete na www.mbpfw.com.

Vstupenky na přehlídkovou část Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku jsou v prodeji prostřednictvím portálu GoOut.

Foto: MBPFW

RelatedPost

Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *